Egy Assessment Center alkalmával általában 3-4 megfigyelő értékeli a résztvevők teljesítményét. Az alkalom megkezdésekor a legtöbb esetben bemutatják őket a résztvevőknek, és a nevük említése,a munkakörük-pozíciójuk mellett az is felfedésre kerül, hogy a cég képviseletében, vagy külső tanácsadóként vannak-e jelen. Gyakran nem csak a leendő felettes vagy HR munkatárs vesz részt az Értékelő Központon, hanem a közvetítő cég vagy személyzeti tanácsadó cég szakembere. A megfigyelőket az AC előtt felkészítik erre a feladatkörre, megismerik a feladatokat, a megfigyelendő szempontokat, és arra vonatkozóan is kapnak iránymutatást, hogyan viselkedjenek a nap során. Olykor biztosítanak számukra egy „demó-napot”, ahol a saját bőrükön tudják átélni a szituációkat, hogy amikor döntési helyzetre kerül a sor, már legyen tapasztalatuk a lebonyolításról, a teljesítménnyel kapcsolatban. Ennek eredményeként egy értékelőtől elvárt, hogy:
- Átlássa a feladatok és a megpályázott pozíció közötti összefüggéseket
- Természetesen és zavaró gesztikuláció nélkül viselkedjen – Semlegesség
- Ne ítéljen első benyomás alapján
- Minden feladatra, mint egy új lehetőségre tekintsen, ahol bizonyítani tud a résztvevő
- Ne saját maga legyen a mérce
- Maradjon objektív – Ne tulajdonítson túl nagy jelentőséget a negatív információknak
- Ne a hasonlóságok/különbözőségek alapján ítéljen
- A többi megfigyelővel beszélje meg meglátásait, és úgy hozzon döntést
A megfigyelők célja, hogy a végrehajtott feladatok alapján objektíven értékeljék a teljesítményeket és azok megvalósítása alapján ki tudják választani a szervezet céljainak leginkább megfelelő személyt. Nemcsak a pozíció szakmai elvárásainak kell megfelelnie ilyenkor egy jelentkezőnek, hanem a szervezet kultúrájába is illeszkednie kell, amit csak akkor tudhat igazán valaki, ha valóban abban dolgozik.
Utolsó kommentek